martinifoto.blogg.se

Hej! Vad kul att just du hittade hit. Jag heter Victor Martini och är 19 år fyllda. Den här bloggen riktar sig från mig till alla er som tycker att fotografering är intressant, eller rentav en livsstil. På min blogg kommer ni kunna finna bilder, alla naturligtvis tagna av mig själv. Tanken är att bilderna ska gå i temat variation (om man kan säga att det är ett tema) och jag vill göra varenda bild mer unik än vad den redan är. Istället för kvantitet vill jag ge er en historia bakom vardera bild jag lägger upp och kommer ambitiöst sträva efter att ge bilderna liv, realism och bakgrund! Hoppas ni gillar min blogg! /Victor Martini

Waikiki 24/7

Publicerad 2014-02-04 19:45:01 i Allmänt,

Idag kommer ett lite längre inlägg med ett axplock av bilder. I min reflektion kommer jag ta med er till Hawaii och den blomstrande metropolen Honolulu.

Angående Honolulu och Hawaii kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte väntade mig mycket. Jag har aldrig gillat charterresor eller egentligen turister överhuvudtaget. Därför kändes detta paradis-propagerade resmål lite mer såhär: en alltför överskattad stat, med utpräglat amerikanskt levnadssätt, som desperat klänger sig fast vid en halv om halvt påhittad kultur (som attraherar turister i mängder) vilken bygger på ljusa toner från en ukulele, en bastkjol svängande från höften och halsband av blommor.

Men så snabbt min uppfattning ändrades, förutfattade meningar och fördomar är verkligen missledande i många fall.

Honolulu är en stad med själ, min upplevelse härifrån är helt obeskrivbar, men jag ska göra mitt allra bästa. Kvarteren närmast Waikiki Beach var där man allt som oftast befann sig, när inga speciella utflykter ägde rum. Dessa gator, mättade med restauranger och märkesbutiker, var underbara att ströva längs. Palmer lutade sig ut över vägarna och exotiska växter klättrade på husen. Den ljumma brisen svepte in från havet och den värmande solen var en sådan underbar kontrast mot kalla Sverige, som vi fick regelbundna uppdateringar om. Waikiki Beach är utan tvekan en strand som ska upp på listan över stränder att besöka. Stranden med sin vita sand besöks självklart av massor med folk och surfare, som kan ses rida vågorna och försvinna i bränningarnas flödande vita skum. Stranden kan inte jämföras med någon annan strand jag varit på och är helt klart värd ett besök om du är i Honolulu.

 
 

Titeln, Waikiki 24/7, har jag komponerat eftersom jag anser att man utan problem kan spendera ett dygn vid stranden. När solen antar en blodröd nyans och sänker sig mot horisonten börjar det sakteligen glesna mellan badhanddukarna och istället fylls restaurangerna och barerna intill stranden. Med skymningen tänds hundratals facklor längs stranden och strandpromenaden utgör en otroligt romantisk promenad. Varför inte ta och slå sig ner i en bar på vägen? Var du än befinner dig längs stranden finns det härligt liv och liveunderhållning med skön musik som vackert ackompanjerar vågornas brus. Känn att du sitter där just precis nu!    

Man måste såklart uppleva detta själv för att veta vad jag talar om, men idag kan jag propagera om Hawaii och Honolulu som något lite likt paradiset. På sitt eget lilla vis charmade staden mig, med härligt folk, en 24/7 strand och genuina kulturinslag.

 
 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Victor Martini

Jag älskar att fotografera och inspirationen kan slå till närsomhelst! Vad jag fotograferar beror helt på omständigheterna, men allt från porträtt till abstrakta bilder. Mer än gärna skulle jag utveckla mitt intresse från bara en hobby, till att jobba med bilder. Kanske hjälpa andra, att antingen få tips i sin fotografering eller till och med anordna studiosessioner.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela